Vandaag de hele berg

1 juni 2010

Vanmorgen vroeg opgestaan, Ellis had ook besloten om mee te lopen. Klokslag kwart voor negen zijn we vertrokken. Ook Ellis vond het tot de eerste 3 bochten behoorlijk steil gaan. We hebben goed doorgelopen, in bocht 16 bij het restaurant, wat nu open was, een kop koffie genomen en maar weer verder omhoog. Onderweg kwamen we nog hardlopers tegen, wat een prestatie! Na bocht 4 had ik het wel even zwaar, het werd steeds opener en dus ook minder schaduw. En aan de berg leek geen einde te komen. Maar zoals we dit nog vele malen zullen herhalen deze week: OPGEVEN IS GEEN OPTIE. Dus uiteindelijk hebben we er totaal 3:45 uur over gedaan. Voor ons een hele prestatie, maar ik blijf zeggen wat de fietsers doen: PETJE AF. Nog een afspraak gemaakt met Ray en Nico, lunchen bovenop de Alpe d'Huez. Zij zijn met de auto omhoog gegaan, en wij werden later heerlijk naar beneden gereden. De heren hadden vandaag al een beklimming gedaan tot aan bocht 6. Dit was een zogenaamde clinic met ex-topsporters zoals Michael Boogerd, Petra de Bruijn en Jan Ykema. Die laatste is niet bekend van het fietsen, maar van schaatsen. Hij heeft in 1988 zilver gewonnen op de 500mtr, daarna is hij afgegleden, zoals hij zelf en plain public toegaf. Hij is 15 jaar lang verslaafd geweest aan alcohol, drugs en amfetamine. Hij woog op een gegeven moment 122 kilo. Maar hij heeft zich hervonden, weegt nu weer 85 kilo en is een voedings-expert geworden. Maar dit terzijde. Net zoals de lekke band van Ray, nog wel tijdens de afdaling. Diezelfde middag zijn we naar de rijwielverzorgingspost geweest. De velglint bleek gesprongen. Twee nieuwe buitenbanden, binnenbanden en velglinten aangeschaft. Nu moet de fiets toch wel helemaal in orde zijn. Morgen rustdag, en donderdag gaan iedereen er tegenaan!

1. Tom Koudstaal:
    2 juni 2010
    Petje af voor al je inspanningen. Nu moet je nog vlammen komende donderdag. Hopelijk werkt het mooie uitzicht als drug op je prestaties, hoewel ik me ook heel goed kan voorstellen dat je daar op een gegeven moment nou niet bepaald aandacht voor hebt....

p.s. Hoe is de weersverwachting voor donderdag? Willen de weergoden een beetje meewerken dan?

Zet 'm op!!! Tom
  2. Jan T. te L.:
    2 juni 2010
    Knap hoor dames om die afstand bergje op te lopen.........:-) Dit moet voor de heren een stimulans zijn om er een extra schepje beovenop te doen. Veel succes morgen en vandaag vooral geen inspannende dingen meer doen.
    Ben heel benieuwd naar het resultaat.
    Ik wens je heel veel adrenaline en klimpower.

Groeten, Jan T. te L.
  3. Betty:
    2 juni 2010
    Geweldig! Wat een enthousiasme!
    Morgen heel veel succes!
    Groetjes, Nico en Betty
  4. Airis Chedi:
    2 juni 2010
    Wat ontzettend goed dat jullie de berg op zijn gelopen. Echt knap! Heel veel succes morgen..
  5. Ray:
    2 juni 2010
    Dank voor al jullie reacties. De spanning stijgt in het huis. Iedereen sluit zich af en bereid zich op z'n eigen manier voor. We gaan ons nu omkleden om bovenop de berg op de groepsfoto te gaan.

@Tom: de weersverwachting ziet er goed uit, misschien te goed (warm!). Maar het maakt niet uit, opgeven is toch geen optie :-)
  6. Carola:
    Ray, succes morgen!
    Betty: zet maar vast de massageolie klaar!

gr Carola
  7. Inge Immerzeel:
    2 juni 2010
    We wensen jullie heel veel succes. Echt petje af voor iedereen die dit doet!
    Ray, succes voor de volgende ronde de berg op, echt toppie om dit te doen. Wat zul jij een kuiten krijgen zeg! groetjes inge