HET ZIJN ALLEMAAL TOPPERS

3 juni 2010

Het is een topdag geweest! Voor de dames, vanmorgen om 3:30 uur uit bed en 4:15 uur de berg op. Wij hadden met de mannen afgesproken dat wij bij bocht 16 zouden gaan staan. Eerst een inzameling van eten en drinken wat wij voor ze meenemen de berg op, scheelt toch weer gewicht voor de klimmers. Dus in het donker vertrokken wij bepakt en bezakt. De berg op en die was donker........ toch kwamen er fietsers met hoge snelheid afdalen, doodeng, zo in het donker. De start begon om 5:10 uur. Voor ons betekende dat flink doorlopen de berg op. Om 5:15 uur kwamen wij bij bocht 16 aan. En koud dat het was....... tot de eerste klimmers naar boven kwamen, wat een feest! Er stond een stand met masseurs en een tent voor de diskjockey, die later de boel kwam opzwepen. Heerlijk al die kanjers de berg op praten. Ze hadden allemaal een bordje voorop hangen waarop hun naam stond, dus konden we iedereen persoonlijk succes wensen, leuk de verbazing van sommige mensen, oh een bekende????, maar het werkt wel,  ze krijgen er een enorme energie van. Voor "onze" jongens was het een verademing dat wij na enkele zeer zware bochten stonden te wachten. Dus zweetkleding en nog meer zweetkleding werd achergelaten. Gelletjes en reepjes kregen ze weer mee, op naar de top jongen! Later "vlogen" ze weer naar beneden. De eerste beklimming en afdaling van Ray viel zwaar, maar hij zal zelf zijn belevenis vertellen. Ik had met alle jongens afgesproken: Ik blijf staan tot de laatste naar boven gaat. Uiteindelijk waren Herman en Guido de laatste die nog net voor 18:00 uur de 6e beklimming konden doen. Om 18:45 uur kon ik dan weer afdalen naar het dorp, en dan merk je dat er ook nog voeten aan het lichaam zitten. Maar gehaald heb ik het. En terug in het huis: een warm onthaal en een heerlijke douche. Dus nu maar lekker vroeg naar bed en morgen uitslapen.

IK VOND HET GEWELDIG OM DIT ENORM GOEDE DOEL TE MOGEN STEUNEN!

1. Gaby:
    3 juni 2010
    Heeeeey papa en betty!

Heel goed papa dat je het hebt gehaald!
    Kus gaby